A mai tinik egyre növekvő nyomásnak vannak kitéve az iskolában, és otthon is. Egy új kutatás kimutatta, hogy az otthoni stressz hatással van a kamaszkori iskolai életre és vice versa. Mi több, ez a stressz két napig tart és hatással van a tanulmányi teljesítményre a gimnáziumi évek alatt.
A kutatást a University of California-ban végezték, Los Angeles-ben, ahol a stressz jelentőségét vizsgálták a kamaszok mindennapjaiban, a mindennapi családi stressz és az iskolai problémák közötti kölcsönhatásokat nézték, 589, etnikailag különböző, kilencedikes, Los Angeles-ben élő diákon. A tinik egy naplóban számoltak be mindennapi családi és iskolai eseményeikről két héten keresztül, minden nap, beleértve a szülőkkel való konfliktusokat, családi parancsokat, tanulási nehézségeket, az iskola látogatását és más eseményeket.
A tanulmány kimutatta, hogy amikor a kamaszok családi feszültséget tapsztaltak, több problémájuk volt másnap az iskola látogatásával és a tanulással. És amikor iskolalátogatási és tanulási gondjaik voltak, több családi feszültséget érzékeltek másnap. Ezek a kölcsönhatások két napig folyatatódtak, attól kezdve, hogy a kezdeti stresszelő megjelent: Azoknak a tiniknek, akik családi feszültséget éreztek, nem csak másnap, hanem a következő napon is iskolai problémákkal kellett szembenézniük. Hasonlóan, akiknek tanulmányi gondjaik voltak, a következő két napon családi feszültségről számoltak be.
A kutatók eredményei alapján a stressz a gimnáziumi évekre is hatással van. Azoknál a kamaszoknál, akiknek magasabb szintű családi stresszt és iskolai problémákat kell elviselniük a gimnázium kezdetekor, a kilencedik osztályban, a tanulmányi teljesítmény csökkenését lehet látni négy évvel később, a tizenkettedik osztály végén.
“Ezen tanulmány eredményei kimutatják, hogy igenis vannak rövid- és hosszútávú következményei a napi stressznek, ami felett nem szabadna szemet hunyni.” Lisa Flook véleménye szerint, aki a University of California, Los Angeles postdoktorális munkatársa, és a tanulmány vezető írója. “Az itt azonosított kétirányú kölcsönhatás folyamata a család és az iskola között azt állítja, hogy a családi feszültség csökkentése javíthat a kamasz iskolai teljesítményén és vice versa.”