Több mint 550 egészségügyi dolgozó és szervezet írta alá azt a levelet, amiben arra kérik a McDonald's Corp.-ot, a Happy Meal-ek gyártóját, hogy állítsák le a gyermekeknek való reklámozást és küldjék nyugdíjba Ronald McDonald-ot.
A levelet hat újság fogja leközölni az államokban, mint egész oldalas reklámot.
„Hűek vagyunk a felelős reklámozáshoz és a gyermekek felé irányuló reklámainkat nagyon komolyan vesszük,” nyilatkozta a McDonald's szóvivője. „Értjük a gyermekek egészségének fontosságát és hűek vagyunk ahhoz, hogy kialakuljon egy párbeszéd és egy megoldás. Magas minőségű ételeket árulunk és a Happy Meal-jeink választást és változatosságot engednek a gyerekeknek. A szülők értékelik a Happy Meal-jeinket.”
A kampányt egy nonprofit szervezet indította, a Corporate Accountability International, akik korábban már dohánycégek és üdítőgyártók ellen is kampányoltak, mint a Coca-Cola Co. és a PepsiCo Inc. műanyag üvegeinek környezetszennyezése ellen.
A McDonald's-nak írt levél sürgeti a McDonald's-ot, hogy állítsák le a magas só-, zsír-, cukor- és kalóriatartalmú ételek reklámozását a gyerekek felé, továbbá Ronald McDonald és a Happy Meal játékok használatát.
Címkék:
McDonald's, Ronald McDonald, Happy Meal, gyorsétterem, hamburger, cukor, zsír, kalória
|